Grafisk content

Introduktion til emnet

På denne side vil I kunne læse om, hvad jeg har lært på min MC2 omhandlende grafisk content.

Vi har bl.a. snakket om hvorfor social media grafisk content er vigtig markedsføringsmæssigt. Her kom jeg frem til at det er vigtig markedsføringsmæssigt, fordi det tiltrækker opmærksomhed med visuel appel, øger delinger, hvilket udvider rækkevidden, samt muliggør storytelling på en engagerende måde. Derudover forstærker det målgruppeengagementet, styrker brandgenkendelse og er effektivt til at formidle information.

Når vi snakker markedsføringssetup spiller social media grafisk content en stor rolle. Det gør det ved at øge brandeksponering, generere leads, opbygge kundeloyalitet, indsamle feedback og levere værdifulde dataindsigter. Det er en integreret del af moderne markedsføring og giver mulighed for direkte kontakt med målgruppen på omkostningseffektiv vis.

En gif der drejer rundt. Den forestiller small danish hotels logo. Omhandlende grafisk content.



Problem
SDH ønsker at styrke sin position på det danske marked i relation til målgruppen 40-49-årige. For SDH er det vigtigt, at strategien understøttes af et bæredygtigt og samfundsansvarligt kædeprodukt med individuelle kendetegn og lokal forankring.

(til venstre ses Small Danish Hotels logo, som jeg har lært at lave til en gif)

Kompetencer og værktøjer

Jeg har brugt forskellige værktøjer til det forskellige content der skulle laves. Jeg har hovedsagligt brugt Canva til at producere alt mit content. Nedenfor vil jeg komme ind på hvilke værktøjer og kompetencer jeg har brugt for at komme i mål.

Ydermere har jeg lavet et linktree, med link til min landingpage. Dette er en del af min kundes kunderejse.

Et billede af hvordan en kunderejse kan se ud. På den måde kommer man ind på min platform og kan læse mere om grafisk content.

Løsning

Jeg har valgt instagram som min platform, da Small Danish Hotels kun har 3.000 følgere på denne platform vs. 41.000 på deres Facebook. Derfor vil jeg prøve, at hjælpe dem med at blive større på Instagram. Derudover kan jeg se, at en stor procentdel i aldersgruppen 40-49 årige er på Instagram. Ifølge danmarks statistik er 53-57% af aldersgruppen 40-49 årige på Instagram. Derfor mener jeg, at det er en god ide at bruge Instagram for at nå ud til netop denne målgruppe.
Nedenfor ses min løsning på problemet.

Her ses mit brandboard

Her ses mine 10 SoMe opslag lavet i forbindelse med opgaven

Jeg har også lært at lave et linktree samt en landingpage. Det kan ses her:

En gif af mig der peger ned af, for at få læseren til at trykke på det link der er under. Det har jeg lært at lave i canvas på min mc omhandlende grafisk content

Linktree : https://smalldanishhotels.my.canva.site/

Nedenfor ses min landingpage

Kilder

Pool Grin FBA. Sociale Medier. Hentet fra https://pool-grin-fba.notion.site/Sociale-Medier-05dff83c43ab470593c46442d3ffe3d8

Danmarks Statistik. Nyheder og analyser. Hentet fra https://www.dst.dk/da/Statistik/nyheder-analyser-publ/nyt/NytHtml?cid=46771

Pixabay. Hotel Bed – Gratis billeder på Pixabay. Hentet fra https://pixabay.com/images/search/hotel%20bed/

Small Danish Hotels. Small Danish Hotels. Hentet fra https://www.smalldanishhotels.dk/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=search_brand&gclid=Cj0KCQjwsp6pBhCfARIsAD3GZuZZ-Xm7x-qrIeJ2IIaSHs829OQEocYTbET0dfBTxHNfFgHqxYIRfeEaAnDkEALw_wcB

Instagram. Hentet fra https://www.instagram.com/

Digital Guest. Hentet fra https://digitalguest.com/

Denne hjemmeside benytter cookies. For at benytte denne hjemmeside, skal du godkende cookies.